موسسه حامی پژوهش

استخراج کتاب از مقاله و پایان نامه و چاپ آن

موسسه حامی پژوهش

استخراج کتاب از مقاله و پایان نامه و چاپ آن

یکی از مهمترین موضوعات در یک رزومه علمی، استخراج کتاب از پایان نامه و چاپ آن می باشد که در مصاحبه های مختلف علمی از جمله مصاحبه آزمون دکترا، گسترش فراوانی یافته است.

تفاوت پایان نامه با کتاب

دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۰۱:۴۰ ب.ظ


پایان نامه با بیان مسئله و فرضیه ها شروع می شود اهداف انجام پژوهش بیان می شود. با توجه به تحقیقات گذشته، پژوهش پایان نامه پایه ریزی می شود. روش کار توضیح داده شده و با انجام آن روش، داده های اولیه ای به نام یافته ها به دست می آید. در ادامه این یافته ها با یافته های تحقیقات مشابه مقایسه شده و در پایان به یک نتیجه گیری نهایی می رسیم.اما کتاب توضیحاتی قطعی، بدون فرضیه و فصل های ابتدایی پایان نامه است. پژوهشگر با توجه به پژوهش خود و سایرین یک سری اصول و مبانی و توضیحات قطعی ثابت و نتیجه گیری شده را در یک کتاب شرح و بسط می دهد. کتاب نظریات و تئوری های علمی تثبیت شده در مورد یک علم است که مورد قبول صاحبنظران آن رشته قرار می گیرد. خواننده و مراجعه کننده پایان نامه دنبال اهداف، سوالات، فرضیات، مواد و روش ها، یافته ها و نتایج یک تحقیق بر اساس اصول روش تحقیق است. خواننده کتاب به دنبال تمام نتایج و یافته ها و توضیحات به یقین رسیده در مورد موضوع است.پس با در نظر فرفتن این تفاوت پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم.


  • موسسه حامی پژوهش رضایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی