موسسه حامی پژوهش

استخراج کتاب از مقاله و پایان نامه و چاپ آن

موسسه حامی پژوهش

استخراج کتاب از مقاله و پایان نامه و چاپ آن

یکی از مهمترین موضوعات در یک رزومه علمی، استخراج کتاب از پایان نامه و چاپ آن می باشد که در مصاحبه های مختلف علمی از جمله مصاحبه آزمون دکترا، گسترش فراوانی یافته است.

در امر تبدیل پایان نامه به کتاب زمانی که شناسنامه یک کتاب از سوی کتابخانه ملی صادر گردید معتبر می باشد و زمانی کنسل می گردد که به هر دلیلی مجوز چاپ آن توسط وزارت ارشاد صادر نگردد و ناشر با ارائه نامه ای مبنی بر درخواست حذف شابک و فیپا، خواستار کنسل شدن فیپای صادر شده توسط کتابخانه ملی گردد.

حتما به یاد داشته باشید که در همکاری با ناشرین اولا ناشر دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد باشد و ثانیا خود ناشر دارای چاپخانه و صحافی اختصاصی باشد تا هم در هزینه و هم در زمان چاپ صرفه جویی نمایید. لازم به ذکر است که در انتخاب یک ناشر برای چاپ یک کتاب مواردی که اصلا برای کتاب و نویسنده آن امتیاز و منافعی در بر نخواهد داشت عبارتند از: نامی که یک ناشر برای انتشارات خود انتخاب نموده و تعداد کتابهایی که برخی ناشرین به عنوان رزومه و اعتبار خود بیان نموده و به واسطه آن هزینه های بیشتری را از شما طلب میکنند. 

 ناشرین از نظر مدیریت به دو بخش دولتی و خصوصی و از نظر نوع و سبک کتاب های چاپی به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم می شوند که ناشر تخصصی فقط در یک زمینه بخصوص فعالیت می کنند(مثل حقوق، شعر، رمان و...) و ناشرین عمومی در تمام موضوعات به دلخواه خود ناشر ورود کرده و اثر به چاپ می رسانند. در بین ناشرین خصوصی نام انتشارات و تعداد آثار به چاپ رسیده توسط آن مطلقاً هیچ وجه برتری و تمایزی برای اعتبار بخشیدن به یک اثر مخصوصا آثاری که جهت رزومه وکسب امتیاز چاپ میشوند محسوب نخواهد شد؛ لازم به یادآوریست جهت اثبات این امر که خود صاحبان اثرهم می توانند به راحتی به صورت ناشر مؤلف اقدام به دریافت مجوز چاپ کتاب نمایند و از امتیازات یک کتاب در زمان مصاحبه دکتری و یا رزومه کاری خود بهره مند شوند.


  • موسسه حامی پژوهش رضایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی